måndag 20 september 2010

Låt inte röda prickar förstöra stämningen

Du vet när man har en såndär dag då allting bara går fel, och när det väl har börjat så slutar det aldrig? En sån hade jag i fredags på jobbet.

Det börjar med att jag kommer dit, och jag får dela kort med en kille. Dela kort, kul! Vilket innebär att vi ska lägga oss i varandras bord, beställningar och dricks. Vilket leder till att det blir mer fel.

Det började lugna ner sig, och vi andas ut. Det har varit singelkväll i ena hörnan av restaurangen, matax hade annordnat speed dateing. Som för övrigt bara besöktes av en massa muppar. Harregud.

Men så kommer det in ett sällskap på åtta personer, bara karlar, och vad jag kunde utgöra på deras väskor och snack så hade de precis tränat - mumma mumma. Jag får bordet, och tar upp deras beställning, en hel drös med dricka ska in. Allting går som en dans på rosor, tills jag tappar hela brickan framför mitt liggmaterial. Hejdå alkohol för en jävla massa pengar.

Men det slutar inte där, beställde in fel mat, fel dricka, för mycket mat, snubbla i trappan och välte nästan ett bord. Bordet skyller jag faktiskt på gästerna. Men ändå! Kom igen liksom. Det betyder att det måste gå sjukt bra nästa gång jag jobbar, right?

Inga kommentarer: